Rastline potrebujejo ljubezen. In Substral. |
Vsi poznamo refren: » Rastline potrebujejo, ljubezen in Substral!«
Pesem bomo na koncu uglasbili in jo posneli s pevcem – lahko daste predlog s katerim. Izbrani avtorji bodo nagrajeni z izdelki blagovnih znamk Scotts.
Že 1600 let pr. n. št so poljedelci v visoki kretski oz. minojski kulturi vedeli, da lahko z dodajanjem hranilnih snovi zemlji, povečajo svoje pridelke. Kemične snovi, ki jih rastline potrebujejo za rast in razvoj je šele leta 1840 odkril kemik Justus von Liebig. Njegove ugotovitve veljajo še danes in tako so dušik, fosfor in kalij osnovna hranila, ki jih najdemo praktično v vsakem gnojilu.
Dušik je motor rasti, fosfor je pomemben za močan koreninski sistem, medtem ko kalij poskrbi za odpornost rastlin.
Z razvojem kemične industrije v dvajsetem stoletju smo pridobivali tudi vedno bolj učinkovita gnojila. Zanimivo pa je, da so bile prelomnice za te inovacije, vedno veliki zgodovinski dogodki (obe svetovni vojni, velika gospodarska kriza). Ko so med drugo svetovno vojno, bile ameriške vojaške sile poslane v Evropo, so se v ZDA znašli pred veliko težavo. Kdo in kako bodo pridelali dovolj hrane, da bodo z njo oskrbeli vojake v Evropi in da jo bo dovolj ostalo tudi za prebivalstvo doma. Vedeti moramo, da so bili med vojaki tudi številni pridelovalci hrane, ki so za seboj pustili neobdelana polja. Po naročilu ameriške vojske so takratni vodilni znanstveniki razvili izjemno učinkovito specialno gnojilo, ki je omogočilo rast rastlinam tudi v zelo neugodnih razmerah in na slabo rodovitnih tleh. seveda ni trajalo dolgo, da se je vest o tem »čudežnem« gnojilu razširila po svetu in prišla tudi do povojne Evrope, za katero je to gnojilo postalo zelo zanimivo. Eden od teh je bil tudi Danec Hans Smith. Hans Smith je bil rojen v Koebenhavnu, po poklicu pa je bil strokovnjak za oglaševanje. Niti na kmetijstvo niti na gnojila se ni spoznal, vseeno pa je v tem gnojilu prepoznal svojo možnost za uspeh. Odločil se je, da bo odpotoval v ZDA in tam poskusil izvedeti kaj več. Bil je zelo uspešen, kajti domov se je vrnil s formulo za izdelavo gnojila.
Doma na Danskem se je povezal s strokovnjakom na Kraljevi visoki šoli za kmetijstvo in svojim dolgoletnim znancem profesorjem Detlefom Muellerjem. Skupaj sta izdelala gnojilo, ki je bilo primerno za gnojenje tako cvetočih, kot zelenih lončnic. Preteklo je še nekaj let preden sta svoj izdelek izpopolnila in ga predstavila javnosti. Poimenovala sta ga SUBSTRAL iz latinske besede, ki pomeni »pod žarkom«. in ga prvič predstavila na vrtnarski razstavi v Koebenhavnu leta 1953. Istočasno je Hans Smith kot oglaševalski strokovnjak pričel z obširno oglaševalsko kampanjo, ki je kmalu obrodila sadove in Substral je postal stalnica v večini danskih domov.
Izdelava in prodaja Substrala je bilo dolga leta v rokah podjetja Barnaengen, dokler ga ni leta 1992 kupila skupina Henkel. Le ta je leta 2001 Ena blagovno znamko Substral prodal ameriškemu podjetju Scotts Miracle-Gro pod katerim okriljem je blagovna znamka Substral ostala do današnjih dni.
Danes je Substral dobro znan po vsej osrednji Evropi in Skandinaviji ter skupaj z blagovnimi znamkami Celaflor (zaščita rastlin in doma), Roundup (zaščita rastlin) ter Nexa Lotte (zatiranje mrčesa) tvori veliko skupino izdelkov, kjer vsak še tako zahteven uporabnik najde kar potrebuje in ponuja rešitve za vse zaplete in težave, ki nastanejo na vrtu ali v domu. Temu močnemu kvartetu s hitrimi koraki sledi tudi blagovna znamka Naturen, kjer so prav tako združeni vsi izdelki za dom in vrt in so namenjenim tistim uporabnikom, katerim je skrb za okolje na prvem mestu. Blagovna znamka Naturen namreč ponuja izdelke, ki so narejeni iz povsem naravnih surovin, pa naj si gre za gnojila ali zaščitna sredstva.
V vseh teh letih se je Substral nenehno izpopolnjeval in širil svoj asortiman, tako z izdelki, kot pri skrbi za okolje ter pri tem upošteval želje in zahteve svojih uporabnikov, kot tudi družbe. Tako so npr. leta 1994 pri Henklu, kot prvi v Evropi izdelali značilno Substralovo zeleno plastenko iz 100% reciklirane plastike, leta 1997 pa so na tržišče poslali nove revolucionarne oblike granuliranih gnojil. Samo leto kasneje, v letu 1998 so se na tržišču pojavila specialna dolgo delujoča in okolju prijazna gnojila. Šlo je za nov mejnik pri uporabi in proizvodnji gnojil in nastala so gnojila s posebno ovojnico (Osmocote). Za Osmocoti so na vrsto prišla specialna gnojila za travo, ki so se med seboj razlikovala po namenu in času uporabe(glede na sezono).
Tudi danes še vedno sledimo našemu dobro znanemu geslu:
RASTLINE POTREBUJEJO LJUBEZEN. IN SUBSTRAL.
V Sloveniji in državah bivše Jugoslavije ima podjetje Silk d.o.o. ekskluzivno zastopstvo za blagovne znamke Scotts.
Scotts je na naših trgih zastopan z blagovnimi znamkami: